23.02.2023

Reprezentatívne kancelárie- Ako môžu pomôcť vášmu biznisu napredovať?

Pri rozbiehaní vlastného podnikania, neustále myslíte na oslovenie nových klientov a na zabezpečenie si kvalitných zamestnancov. Netreba však zabudnúť aj na získanie reprezentatívnych priestorov, kde sa nielen vy a vaši zamestnanci budete cítiť dobre, ale najmä vaši klienti, obchodní partneri a zákazníci. Reprezentatívne kancelárie sú skvelým nástrojom pri naklonení si nových klientov na vašu stranu. Potencionálni klienti určite ocenia priestory, ktoré pôsobia luxusne a moderne. Reprezentatívne kancelárske priestory symbolizujú stabilitu, kvalitu a prosperitu. Presne tieto vlastnosti chcete nepriamo komunikovať svojim klientom.

Na čo sa zamerať pri zariaďovaní reprezentatívnej kancelárie?

Dbajte na prvý dojem

Jednoznačne prvý priestor, na ktorom by ste si mali dať záležať je klientský priestor a priestor recepcie. Je to prvá časť kancelárskych priestorov, do ktorých klient vkročí. Nechcete ho predsa odradiť hneď na začiatku neupratanými a nemodernými priestormi, ktoré neodzrkadľujú vašu firemnú kultúru.

Pýšiť sa reprezentatívnymi kanceláriami neznamená hneď sídliť v najluxusnejších častiach mesta. Na to, aby priestor pôsobil sviežo, kvalitne a nadštandardne, stačí niekoľko vylepšení už existujúceho priestoru a správne kancelárske vybavenie. Klientske priestory si môžete obohatiť kvalitným nábytkom, pohodlnou sedačkou a dostatkom zelene, ktorá priestory oživí a dodá im príjemný nádych.

To, v akom štýle si priestory doladíte je na vás. Trendom aktuálne prevláda industriálny, futuristický, open space či minimalistický štýl. Môžete si vybrať aj menej používané štýly či prístupy, akým je napríklad zariadenie priestorov podľa Feng Shui, či zohľadniť iné alternatívy a odlíšiť sa tak od ostatných.

Organizácia citlivých dokumentov na prvom mieste

Nahromadené papiere na pracovných stoloch, pohodené firemné materiály všade po kancelárií alebo inak pôsobiaci chaos to je niečo, čo určite nepôsobí reprezentatívne, ba naopak- odstrašujúco.

Na klientov chaos v kancelárii môže pôsobiť negatívne, pretože chaos sa spája s neschopnosťou kvalitného manažmentu. V reprezentatívnej kancelárií, by mal mať každý jeden papier, pero a zošit svoje miesto, ktoré, by v najlepšom prípade, nemalo byť nikomu na očiach.

Kancelárske priestory, ktoré očaria výzorom i funkčnosťou

Problémom bývajú zväčša menšie kancelárie, ktoré nedisponujú dostatkom úložného priestoru. Pri zariaďovaní novej kancelárie preto dbajte včas na to, aby spoločenské priestranstvá a kancelárske priestory boli zariadené efektívne s maximálnym využitím priestoru.

Najlepšou variantou je zabezpečiť si moderné komody a skrinky, ktoré vám budú slúžiť ako odkladací priestor. Hneď na začiatku sa tak vyhnete potencionálnemu neporiadku v kancelárii. Čím viac úložného priestoru budete mať, tým máte menšiu šancu na tvorbu neporiadku a chaosu. 

Ako sme spomínali, obľúbeným konceptom kancelárskych priestorov je momentálne minimalizmus a funkčnosť a preto odporúčame zvážiť aktuálne trendy, ktoré vás pri zariaďovaní môžu inšpirovať.

Zohľadnením týchto tipov veríme, že maximalizujete potenciál daného priestoru, všetko bude mať svoje miesto a budete sa cítiť pohodlnejšie a sebavedomejšie pred očami klientov.

Zabezpečte dostatok parkovacích miest

Každý z nás pozná frustráciu, ktorá nás začne sužovať keď nevieme nájsť parkovacie miesto vtedy, kedy potrebujeme. Ak chcete, aby vaša kancelária bola reprezentatívna musí mať k dispozícií parkovacie miesta alebo možnosť parkovania v blízkosti objektu. Je to výhoda, ktorá vám pomôže vyhrať srdcia mnohých klientov. Parkovacích miest je stále nedostatok, čím získate konkurenčnú výhodu, oproti ostatným firmám.

Správne zvolená lokalita

Lokalita zohráva najväčšiu rolu pri zhodnotení v tom, či vaša kancelária má reprezentatívny charakter, alebo nie. Medzi lukratívnu oblasť, ktorá určite poteší väčšinu ľudí patrí centrum mesta. Centrum mesta a jeho veľmi blízke okolie, je určite správna voľba lokality reprezentatívnej kancelárie. Pri kanceláriach v centre mesta treba však počítať s vyššou cenou kancelárskych priestorov.

Medzi lukratívne oblasti patrí aj CBD (Central Business District). V tejto oblasti zvyčajne sídli viacero firiem pokope a jedná sa zväčša o novopostavené moderné budovy. Na lukrativite naberajú aj budovy, respektíve, kancelárske priestory, ktoré majú vo svojom okolí prírodu v podobe parku, záhrady alebo jazierka.

Zdroj: Shutterstock.com
Zdroj: Shutterstock.com

Kedy je ten správny čas na zmenu kancelárskych priestorov?

Pracovné okolnosti

Neexistuje presne vymedzený časoví rámec, kedy je naozaj vhodné sa začať zamýšľať nad reprezentatívnou kanceláriou alebo nad vylepšením tej, ktorú už máte. Všetko záleží od vášho pocitu na zmenu alebo okolností. Niekedy sa jednoducho stane, že vám aktuálne priestory prestanú, z rôznych príčin, vyhovovať (doprava, náklady, podmienky, lokalita a pod…). Naopak, niekedy je zmena potrebná z pozitívnejších dôvodov. Zmena potrebuje nastať napríklad, ak vaša firma expanduje, získava lukratívnejších klientov a pod…

Spokojnosť zamestnancov

Ďalším z faktorov sú aj vaši zamestnanci. Ak už pociťujete, že v aktuálnych  kancelárskych priestoroch sa vaši zamestnanci necítia tak dobre, tlačia sa a nechcú tráviť čas v kancelárii, je určite čas na zmenu. 

Príležitosť rásť

Ďalším z benefitov je fakt, že pri zmene lokality a presťahovaní kancelárií nielen vdýchnete nový život sebe a svojim zamestnancom, ale navyše príjemne prekvapíte aj svojich súčasných klientov. Takáto zmena bude v nich evokovať prosperitu firmy a možno ich to motivuje aj k tomu ostať vašimi klientmi aj naďalej, prípadne rozšíriť spoluprácu.

Dobrý motivátor zriadenia si reprezentatívnej kancelárie, je získanie nového, väčšieho klienta, získanie novej investície, prosperitu vašich služieb a zamestnancov. 

Ak aj nemáte priamy dôvod na vylepšenie kancelárskych priestorov alebo na kúpu nových reprezentačnejších priestorov, vždy je pozitívum sa po čase posunúť niekam vyššie a zlepšiť to, čo funguje. 

Ak ste jednou nohou už rozhodnutí vylepšiť svoje kancelárske priestory alebo ak rozmýšľate nad kúpou, či prenájmom luxusných kancelárskych priestorov, Cushman & Wakefield má vo svojej ponuke skvelé priestory. 

Park One - Námestie 1. mája 18, Bratislava

Novo zrekonštruované kancelárske priestory v polyfunkčnej budove PARK ONE majú vynikajúcu lokalitu v centre mesta Bratislava. V rámci objektu je k dispozícii kaviareň, reštaurácia a banka. Budova má nízkoenergetický certifikát A s celkovou rozlohou priestoru 11 420 m2.

Viac nájdete na stránke:Park One

Europa BC - Na troskách 26, Banská Bystrica

Obchodné centrum EUROPA sa nachádza hneď vedľa obchodného centra EUROPA, v modernom centre Banskej Bystrice, iba 200 metrov od historického námestia v lokalite zvanej „TROSKY-HUŠTÁK“.

Viac nájdete na stránke: Europa BC

DUETT - Námestie osloboditeľov 3/A, Košice 

Najmodernejšie kancelárske priestory na prenájom v centre mesta Košice. Vysoký štandard kancelárskeho vybavenia je zárukou príjemného pracovného prostredia. Budova je vybavená recepciou, vysokorýchlostnými výťahmi, optickým internetom a parkovacími miestami. Blízke okolie ponúka veľmi dobrú dostupnosť verejnej dopravy, nákupných centier a služieb, ako sú reštaurácie, kaviarne a hotely.

Viac nájdete na stránke: Duett


Zdieľajte článok

Jana Luptáková
Jana Luptáková
Marketing Specialist

Jana má 3–ročné skúsenosti v oblasti content a digital marketingu. Predstavuje podporu marketingovému oddeleniu v Cushman & Wakefield na Slovensku.