06.10.2022

Inteligentné kancelárie: Smart technológie novodobých kancelárií, ktoré zlepšujú pracovné prostredie

Technológie sa nachádzajú všade okolo nás a do značnej miery formujú našu realitu. Koncept inteligentných kancelárií začína implementovať čoraz viac firiem. Smart technológie nám uľahčujú našu každodennú prácu a zväčšujú našu produktivitu.

Vlastnosti inteligentnej kancelárie

Aké vlastnosti by mali mať inteligentné kancelárie? Určite by mali disponovať modernou technológiou a bezdrôtovým vybavením. V rámci kancelárskych priestorov by malo byť čo najviac vecí automatizovaných, aby sa uľahčila práca zamestnancov vo všetkých smeroch. V neposlednom rade netreba zabudnúť na moderný kancelársky nábytok, ktorý zlepšuje efektivitu a celkovú ergonómiu kancelárie. To všetko by sa určite v inteligentnej a modernej kancelárii malo nachádzať.

Technická nezávislosť zamestnancov

Nastávajúcim trendom medzi firmami je systém BYOD „bring your own device“, v preklade do slovenčiny to znamená “prineste si svoje vlastné zariadenie“. Každý zamestnanec si má zabezpečiť svoje vlastné zariadenia na prácu. Cez počítač, mobil tablet a iné. Veľa ľudí je zvyknutých na svoje vlastné zariadenia a nie každá firma môže splniť technické požiadavky svojich zamestnancov. Týmto spôsobom si každý zabezpečí to, čo mu najviac vyhovuje a dokáže byť oveľa produktívnejší. 

Pozor na informačnú bezpečnosť

Nový systém BYOD zo sebou prináša aj negatíva. Narastá nám potreba pre zvýšenú informačnú bezpečnosť a taktiež nám to predstavuje markantný zásah do tradičnej firemnej kultúry, v ktorej sú zamestnanci zvyknutí pracovné zariadenia dostávať. V dnešnej technologickej dobe je veľmi dôležité dbať na informačné zabezpečenie. Pre ľudí s dostatočnými počítačovými schopnosťami je veľmi jednoduché nabúrať sa vám do systému a ukradnúť vám citlivé dáta, osobné údaje a iné. Na zabezpečenie vašich informácií existuje mnoho softvérov, treba dbať na výber toho správneho, ktorý vás ochráni pred nežiadúcimi kybernetickými útokmi. Veľmi dôležité je aj neustále obmienanie prístupových údajov, či vytvorenie dvojstupňových overení.

Smart technológie ako súčasť moderných kancelárskych priestorov

Zdravšie prostredie pre svojich zamestnancov

Čoraz častejšie sa stretávame so vznikom rôznych aplikácii, ktoré nám uľahčujú naše rutiny či už doma (smart home) alebo na pracovisku. Nové aplikácie ovplyvňujú aj život v kancelárskych priestoroch čím prispievajú aj k zvýšeniu zdravia na pracovisku. Vďaka využívaniu nových aplikácií akou je napríklad aj „Comfi“ sme schopní si na diaľku regulovať osvetlenie, teplotu a vzduchotechniku na pracovisku. Zamestnanci si tak môžu vybrať teplotu a silu osvetlenia podľa ich potrieb bez toho, aby obmedzovali svojich kolegov.

Zdroj: Dreamstime.com
Zdroj: Dreamstime.com

Zvýšenie bezpečnosti

V rámci zvýšenia bezpečnosti na pracovisku sa v moderných kanceláriách stretávame s rôznymi vychytávkami. Kamerové systémy nám umožňujú efektívnejšie sledovanie pohybu v kancelárskych priestoroch. Používajú sa najmä vo veľkých firmách kde je množstvo zamestnancov a nie je možné ich pohyb zaznamenávať prostredníctvom ľudských zdrojov. V prípade, že v kancelárskych priestoroch sa nachádzajú dokumenty s citlivými informáciami, ktoré sú konfidenčné je vhodné si zabezpečiť inteligentné zamykanie vo forme zámku na odtlačok prsta alebo zámok na rozpoznanie tváre či hlasu. Bezpečnostné zariadenia treba pravidelne kontrolovať a obnovovať, aby ste predišli krádežiam a nekalým získavaním dát.

Inteligentné kancelárie sa stávajú realitou. A nielen my sme každodenne prepojení, ale aj všetky veci v kancelárii. Budúcnosť v kanceláriách je bezdrôtová. Ak sa zameriate na víziu bezdrôtovej kancelárie bude vaša firma zaručene agilnejšia, modernejšia a budete schopní medzi sebou spolupracovať na vyššom leveli.

Trend virtuálnej reality

Diaľkové riešenia a využívanie virtuálnej reality na dennej báze je jeden z ďalších objavujúcich sa trendov. Prostredníctvom využívania virtuálnej reality sme už teraz schopní diaľkovo trénovať svojich zamestnancov bez akýchkoľvek problémov. V oblasti HR nám virtuálna realita podáva pomocnú ruku na dennej báze. Organizovanie pohovorov a zoznamovanie potenciálnych zamestnancov s kancelárskym prostredím vieme v dnešnej dobe previesť aj diaľkovo. 

Zdroj: Dreamstime.com
Zdroj: Dreamstime.com

Technológie sa vyvíjajú veľmi rýchlo a je ťažké s nimi udržať krok. Je dôležité, aby sme do svojich kancelárií implantovali len takú inovatívnu techniku, ktorá nás posunie vpred a nebude nám príťažou ale naopak benefitom. 


Zdieľajte článok

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová
Head of Marketing, Slovakia

Zuzana má 10-ročné skúsenosti v marketingu a PR v oblasti realít. Je zodpovedná za marketingové, PR aktivity a rozvoj podnikania v Cushman & Wakefield na Slovensku.