12.11.2018

Lukratívne kancelárie nie sú len o dizajne. Aké sú ich výhody?

Podobne, ako sa mení pracovný trh, mení sa aj vzhľad kancelárií a celkový „mikro-život” zamestnancov v práci. Dostali sme sa do doby, kedy je starostlivosť o pohodlie a komfort zamestnanca rovnako dôležitá ako jeho pracovný výkon. 

Čo chcú zamestnávatelia? Spokojných zamestnancov, ktorí v príjemnom prostredí prinesú uspokojivé pracovné výsledky. Príjemné pracovné prostredie však neznamená (iba) ergonomické kreslo a kávu zadarmo. Ako vyzerá lukratívna kancelária 21.storočia?

Cesta do kancelárie začína doma

Predstavte si modelovú situáciu: Ráno vstanete, dáte si raňajky, nastúpite do električky, ktorá vás vysadí priamo pred vstupom do budovy kancelárie. Počas prestávky odbehnete do nákupného centra na vegetariánsky obed a po skončení práce zájdete do banky. Spravíte si nákup, nasadnete na električku a o chvíľu ste doma. Chceli by ste tu pracovať?

Bežný zamestnanec strávi v kancelárii minimálne 40 hodín týždenne, a preto je priam kľúčové, aby sa cítil v kancelárii príjemne. Avšak, málokto si uvedomuje, že cesta do kancelárie začína už doma. Jednoduchá dostupnosť MHD je preto veľká výhoda. Rovnako, ako bezplatné parkovanie či možnosť parkovať bicykel. Pracovali by ste radšej v priemyselnej zóne, kde chodí jeden autobus za hodinu alebo vo výškovej budove pri nákupnom centre? Okolitá vybavenosť je priam kľúčová k spokojnosti zamestnanca, ktorý pracuje v lukratívnej kancelárii. Dostupnosť obchodov, úradov, bánk, potravín či pošty je pre zamestnanca veľmi výhodná. Bezbariérový prístup je dnes samozrejmosťou a okoliu ukazuje, že to zamestnávateľ so starostlivosťou o zamestnanca myslí vážne.

Lukratívne zariadenie kancelárie

Ako by mali vyzerať priestory kancelárie? Atraktívne a svetlé priestory podporujú kreativitu. Správne zariadenie kancelárie pomáha budovať značku firmy. Rovnako, ako musí kancelársky priestor pôsobiť príjemne na zamestnanca, musí vplývať aj na jej návštevníka a uchádzača, ktorý príde na pracovný pohovor. Pri zariadení kancelárie nezabudnite na potenciál budúceho rastu – budete mať priestor pre nových zamestnancov? Odpočinkové zóny, gauče, nafukovacie vaky a odhlučnené miestnosti podporujú kreativitu. Ergonomické stoličky, veľké okná, rastliny a možnosť ísť sa „vyvetrať” by nemali chýbať v žiadnej lukratívnej kancelárii. V článku o tom, že záujem o zdravé administratívne budovy na Slovensku stúpa, sme napísali viac.

Rastliny a zdravé kancelárie pre produktivitu 

Viacero štúdií dokázalo, že rastliny v kancelárii majú pozitívne účinky na pracovný výkon zamestnancov. Zelená farba zmierňuje stres, no vyhnite sa maľovaniu stien na zeleno.

Vyberte si do kancelárie rastliny, ktoré sú nenáročné na starostlivosť a priestory zútulnia. Doktor Chris Knight, ktorý sa špecializuje na psychológiu pracovného prostredia, v rozhovore pre Business Insider prezradil, že odporúča jednu rastlinu na meter štvorcový. Kvety cez deň produkujú kyslík, redukujú hluk a čistia vzduch, čím znižujú riziko chorôb a absencií zamestnancov. Keď budete vyberať vhodné rastliny do kancelárie, vyskúšajte nenáročné africké fialky, zamiokulkas, Aloe vera, či Philodendron, ktorý vydrží dlhé týždne bez vody. Ak hľadáte dizajnové a nenáročné rastliny, určite svoju kanceláriu doplňte bambusmi.

Zdieľajte článok

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová
Head of Marketing, Slovakia

Zuzana má 10-ročné skúsenosti v marketingu a PR v oblasti realít. Je zodpovedná za marketingové, PR aktivity a rozvoj podnikania v Cushman & Wakefield na Slovensku.