Kancelária

Definícia

Kanceláriu charakterizujeme ako miesto, v ktorom sa vykonáva nejaká pracovná činnosť. Pod pojmom “pracovná činnosť” najčastejšie rozumieme administratívnu, obchodnú alebo podnikateľskú prácu. Tento priestor najčastejšie býva súčasťou väčších komplexov alebo administratívnych budov, avšak, nie je to vždy pravidlom. Kancelárie môžu mať aj charakter samostatnej jednotky, ako napríklad mobilná, kontajnerová kancelária.

Popis

Čo by mala ponúkať každá kancelária?

Pokiaľ berieme kanceláriu ako komplexnejší objekt, ktorý ponúka viac, než len priestor pre jednotlivca, v takom prípade, by kancelária mala ponúkať:

  • zasadaciu miestnosť, 
  • recepciu, 
  • kolaboračné miestnosti, 
  • kuchynky a toalety.

Moderné kancelárie môžu toho ponúkať, samozrejme, aj viac, no vyššie spomínané náležitosti sú alfou-omegou, bez čoho by sa zamestnancom pracovalo ťažšie.

Za základné vybavenie kancelárie považujeme stoličky, stoly, počítače, kopírky a podobné technické vybavenie. 

Kancelárske budovy, môžu byť prenajímané alebo môžu byť vlastnené danou firmou, záleží od finančných možností spoločnosti. Lukrativita kancelárskych priestorov sa určuje podľa polohy, vybavenosti, infraštruktúry a okolia, v ktorom sa nachádza. 

Zariadenie kancelárií, môže byť v rôznych štýloch. Medzi najtrendovejšie štýly používané na zariadenie kancelárskych priestorov patrí industriálny, minimalistický a futuristický štýl.  Výber štýlu závisí od preferencií a od “brandu” spoločnosti. 

Zdroj: Adobestock.com
Zdroj: Adobestock.com


Zdieľajte článok