12.08.2022

Kancelárie pre marketérov: Ako by mal vyzerať kancelársky priestor modernej marketingovej agentúry?

Ak trávite viac ako 40 hodín týždenne na jednom mieste, nemali by ste sa aspoň cítiť pohodlne? Naše kancelárie sú často našimi domovmi. Vhodné kancelárske prostredie môže pomôcť zamestnancom zostať koncentrovanými, produktívnymi a šťastnými počas celého dňa. Jedna zo štúdií Kalifornskej energetickej komisie z roku 2003 zistila, že práve poskytnutie prístupu zamestnancom už len k oknu v kancelárii malo značný vplyv na ich pracovný výkon. 

Marketingové kancelárie sa v dnešnej dobe vyžívajú vo vytváraní a experimentovaní so svojimi kancelárskymi priestormi. Keďže základom práce každého marketéra je kreativita, marketingové agentúry sa snažia spríjemniť svoje pracovné prostredie a zariadiť ich čo najkomfortnejšie pre svojich zamestnancov. Trendov na zariadenie kancelárii je mnoho od minimalistických cez futuristické až po industriálne štýly. 

Čo nesmie chýbať v marketingovej kancelárií

Kreatívna miestnosť

Kreatívna miestnosť je dôležitou súčasťou každej marketingovej kancelárie. Pod pojmom kreatívna miestnosť si každý môže predstaviť niečo iné. Kreativitu podporuje u každého človeka niečo iné. Väčšina marketingových agentúr si vo svojej kreatívnej časti zabezpečuje dostatočné množstvo zelene. Či už vo forme rôznych kvetov alebo iných zelených plôch. Takzvané „green areas“ stimulujú mozgovú aktivitu a podporujú práve kreatívnu časť rozumu.   

Relaxačná zóna

Ďalšou neodmysliteľnou súčasťou marketingovej kancelárie je relaxačná zóna. V relaxačnej zóne sa nachádzajú pohodlné sedačky, tuli vaky či gauče. Priestor je určený na odpočinok počas pracovnej doby, kde si môže človek len tak vydýchnuť a nabrať energiu. Marketingové agentúry majú veľmi často aj „pet friendly“ priestory. V relaxačnej zóne si preto môžete užiť aj kvalitný čas so svojim domácim zvieratkom. 

Chill-out zóna

Marketingové agentúry sa snažia ísť ruka v ruke s najmodernejšími technológiami. V moderných marketingových kanceláriách nájdeme preto to rôzne hracie konzoly, pingpongové stoly či iné zariadenia, ktoré slúžia na voľnočasové aktivity. Každý by rád počas pracovného dňa aspoň na chvíľku vypol a odreagoval sa. Takéto hracie kútiky sú skvelým nástrojom práve na mentálny oddych

Zdroj: Dreamstime.com
Zdroj: Dreamstime.com

Mítingové priestory

Mítingové priestory sú esenciálne pre marketingové agentúry. Na dennom poriadku sa stretávajú so svojimi klientmi či už s existujúcimi alebo potencionálnymi. Ich mítingové priestory musia pôsobiť reprezentatívne ale zároveň aj originálne. V rámci mítingových priestorov treba zabezpečiť aj reprezentatívnu techniku, na prezentovanie svojich stratégií, prezentácií. 

Originalita, flexibilita, kreativita to sú základné faktory, ktoré sú typické pre marketingové agentúry. Ich pracovné priestory sú často veľmi atraktívne a atypické. Svojimi zaujímavými priestormi si často získajú nielen svojich klientov ale aj zamestnancov. 

Zdieľajte článok

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová
Head of Marketing, Slovakia

Zuzana má 8-ročné skúsenosti v marketingu a PR v oblasti realít. Je zodpovedná za marketingové, PR aktivity a rozvoj podnikania v Cushman & Wakefield na Slovensku.