Definícia
Obchodné centrum je typ komerčného majetku, v ktorom sú umiestnené viaceré maloobchody, reštaurácie, fitnes centrá a iné druhy podnikov pod jednou strechou. Veľkosť týchto centier sa môže pohybovať od malých nákupných centier v susedstve až po masívne regionálne nákupné centrá. Obchodné centrá sú zvyčajne navrhnuté tak, aby vyhovovali rôznym zákazníkom a ich rôznym potrebám a preferenciám.
Popis
Dizajn a usporiadanie obchodného centra sa môže značne líšiť v závislosti od jeho veľkosti a umiestnenia. Menšie obchodné centrá môžu pozostávať z jedného radu obchodov, zatiaľ čo väčšie regionálne obchodné centrá môžu mať viacero úrovní a desiatky alebo dokonca stovky obchodov.
Niektoré centrá sú navrhnuté tak, že sú otvorené pod holým nebom, s vonkajšími chodníkmi a námestiami, zatiaľ čo iné sú uzavreté a majú klimatizáciu.
Nachádzajú sa v rôznych lokalitách, akými sú napríklad mestské časti, centrum mesta, predmestské časti a dokonca aj vidiek. Zvyčajne sú navrhnuté tak, aby boli ľahko dostupné autom, s dostatočným parkovaním a jednoduchým prístupom k hlavným cestám a diaľniciam. Mnohokrát sú dostupné aj verejnou dopravou, autobusové a vlakové zastávky sa nachádzajú v tesnej blízkosti obchodného centra.
Celkovo možno povedať, že obchodné centrá poskytujú spotrebiteľom širokú škálu tovarov, služieb a možností zábavy a zároveň podporujú miestne podniky a vytvárajú pracovné príležitosti pre pracovníkov.
Zdieľajte článok
Zadajte prosím vaše údaje a my vás budeme kontaktovať ohľadom ponuky.
Ďakujeme za váš záujem o priestory. Naši pracovníci vás budú čo najskôr kontaktovať ohľadom ponuky.
Ďakujeme za váš záujem o priestory. Naši pracovníci vás budú čo najskôr kontaktovať ohľadom ponuky.
Ďakujeme za váš záujem o priestory. Naši pracovníci vás budú čo najskôr kontaktovať ohľadom ponuky.