15.06.2020

Ako sa zmenia open space kancelárie po koronavíruse?

Práca z kancelárie po koronavíruse sa zmení na komplexný systém vyváženej práce z kancelárie, domu a iných lokalít. 

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) nedávno uskutočnila prieskum s viac ako 36 000 ľuďmi o svojich skúsenostiach s prácou z domu. Výskum poskytuje pohľad na to, ako sa zamestnanci vyrovnávajú s prácou z domu počas pandémie COVID-19 a ako bude vyzerať nový normál, keď sa zamestnanci vrátia do kancelárií. 

Home office vs firemná kultúra 

Zamestnanci Cushman & Wakefield boli až do zhoršujúcej sa situácie s koronavírusom zvyknutí pracovať v open space kanceláriách. Výsledky z prieskumu však ukazujú, že aj počas pandémie, kedy všetci zamestnanci ostali pracovať z domu, bola ich produktivita vysoká a tímová spolupráca nabrala nové rozmery vďaka efektívnejšiemu a intenzívnejšiemu využívaniu technológií. Open space kancelária však predstavuje miesto na posilnenie kultúrneho prepojenia, posilnenie väzieb medzi kolegami a klientmi. 

Tri štvrtiny respondentov súhlasia alebo výrazne súhlasia s tým, že v súčasnom prostredí efektívne spolupracujú s kolegami - až 10 % z obdobia pred COVID-19 - a 72 % si myslí, že spoločnosti by mali prijať flexibilné pracovné podmienky. Home office práca by mohla ostať, ale výsledky tiež ukazujú, že ľudské spojenie a spoločenské putá trpia, čo negatívne ovplyvňuje firemnú kultúru a vzdelávanie. O niečo viac ako polovica respondentov sa cíti byť prepojená so svojimi kolegami v prostredí práce z domu.

„Je nevyhnutné si uvedomiť, že pracovisko už nebude jediným miestom, ale ekosystémom rôznych miest a skúseností na podporu pohodlia, funkčnosti a dobrých životných podmienok zamestnancov,“ uviedla Despina Katsikakis, Head of Workplace Business Performance v Cushman & Wakefield. „Očakávame, že súčasné veľkosti kancelárií a open space kancelárie ostanú nezmenené. Flexibilné pracovné podmienky môžu mať za následok, že v kancelárii bude naraz menej ľudí, ale taktiež, že úspora miesta bude vyvážená potrebou prispôsobiť sa dodržiavaniu si dostatočnej vzdialenosti pri sociálnom odstupe v kancelárii.

A ako prebieha život v kancelárii tesne po Covid-19?

Kancelársky život sa v praxi zmenil aj v našich kanceláriách po celom svete. Aj v našej bratislavskej kancelárii nosíme rúška, dezinfikujeme si častejšie pracovné stoly a pracovné pomôcky, dodržiavame od kolegov dvojmetrový odstup a kapacita kancelárie nepresahuje viac ako 25 %, čo v praxi znamená, že každý deň je v našej kancelárii maximálne 10 ľudí zo 40. Opatrenia sa budú prispôsobovať aktuálnemu vývoju situácie s koronavírusom. Prečítajte si tiež o opatreniach Six Feet Office, ktoré vychádzajú zo skúseností v kanceláriách v Číne po koronavíruse.

Share this article

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová
Head of Marketing, Slovakia

Zuzana is marketing professional with over 8 years of experience in Marketing & PR at real estate sector. She is responsible for Marketing, PR and Business Development activities at Cushman & Wakefield Slovakia.