08.11.2018

5 tipov, ako si správne vybrať ideálne kancelárie v Bratislave

Urbanizácia so sebou okrem masívnej výstavby bytových a polyfunkčných budov, prináša aj zvýšený počet dostupných kancelárskych priestorov. V súčasnosti ich je na realitnom trhu toľko, že výber priestoru, ktorý vyhovuje vašim požiadavkám, môže byť náročný. Keďže všetci vieme, že čas sú peniaze, vďaka našim tipom zistíte, na čo sa pri výbere treba zamerať.

Centrum mesta

Pri výbere kancelárií je veľmi dôležité zvážiť oblasť pôsobenia vašej spoločnosti. Centrum mesta je výborným riešením pre firmy, ktoré potrebujú okrem nadpriemerných výsledkov nadobudnúť istý druh prestíže. Priestory v centre mesta pridávajú na dôveryhodnosti a vytvárajú pocit vysokej profitability firmy. Okrem toho je v ňom vysoko rozvinutá občianska vybavenosť.

Každá minca má však dve strany. Preto pri výbere kancelárskych priestorov v centre mesta, treba myslieť na dostupné možnosti parkovania. Vaši hostia a klienti predsa musia niekde zaparkovať. Ideálnym riešením sú preto priestory blízko verejných parkovísk. Ďalšou možnosťou je prenájom dostatočného množstva parkovacích miest. Nevýhodou je tiež vyššia cena prenájmu, ktorá jednoducho k centru mesta patrí.

Periféria mesta

Na periférii Bratislavy v súčasnosti nájdete množstvo zaujímavých priestorov. Obyčajne firmy zaujmú najmä širokou rozlohou kancelárskych priestorov. S parkovaním pre vás, vašich zamestnancov a návštevníkov, nebýva na rozdiel od centra nijaký problém. Ide o pozoruhodné riešenia, ktoré si môžete prenajať za zaujímavých finančných podmienok. 

Ak je práve periféria mesta riešením, ktoré ste hľadali, pred podpisom nájomnej zmluvy zvážte všetky možnosti, ktoré vám poskytuje okolie. Sú v blízkosti kancelárskych priestorov banky, potraviny, rôzne možnosti stravovania alebo pošta? V prípade, že sú podmienky pre vás akceptovateľné, rozhodne s prenájmom neváhajte. Ponuky kancelárskych priestorov na periférii hlavného mesta sú totiž zaujímavé pre mnohé spoločnosti.

Coworkingové centrum

Ak má vaša firma menej ako 10 zamestnancov, zaujímavým riešením pre vás môže byť prenájom priestorov v coworkingovom centre. Mnohé z nich ponúkajú na prenájom nielen pracovné miesto, ale dokonca celú kanceláriu. Tieto centrá sa často nachádzajú v štýlových priestoroch s výbornou občianskou vybavenosťou, ktoré by ste inak do prenájmu dostali len veľmi ťažko.

Vďaka coworkingu môžete výrazne ušetriť svoje náklady. Výhodou je to, že sa pod jednou strechou nachádzajú firmy a freelanceri rôzneho zamerania, ktorí by sa vám neskôr vo vašom biznise mohli hodiť. Coworkingové centrá majú tiež k dispozícii niekoľko rôznych zasadačiek. Hoci je to veľké plus, v tomto type priestoru hrozí, že vo chvíli, keď ju budete potrebovať, bude obsadená. Zdieľané priestory s cudzími ľuďmi tiež nevyhovujú každému zamestnancovi.

Prečítajte si viac o výhodách a nevýhodách coworkingu.

Zelené budovy

Aktuálny trend v stavebníctve sa stále viac prikláňa k stavbe zelených administratívnych budov. Toto označenie nehovorí o polohe alebo veľkosti kancelárií. Zelené budovy spĺňajú najprísnejšie normy na ekologické vykurovanie a odvetrávanie. V druhej línii ich východ je nadštandardná starostlivosť o zamestnanca. Takéto priestory poskytujú dostatočné denné svetlo a ekologické materiály, ktoré priaznivo pôsobia na zdravie vašich zamestnancov. 

Hoci má tento trend vzrastajúcu tendenciu, cena prenájmu podobných priestorov je obyčajne vyššia ako v prípade priestorov na periférii mesta. Výstavba zelených administratívnych budov je v Bratislave ešte len na začiatku, a preto ich výber nie je taký široký ako pri iných typoch budov, ale v zásade všetky nové administratívne budovy majú zelenú certifikáciu budov podľa BREEM alebo LEED.

Industriálne budovy

Posledným typom kancelárskych priestorov, ktoré by sme vám radi predstavili sú industriálne budovy. Takýto typ priestorov je určený pre úzku a veľmi špecifickú klientelu. Ak sa vaša firma zaoberá dizajnom, reklamou alebo kreatívou, práve tento priestor je pre vás ten pravý.

Dokonale reprezentuje a splynie s podnikateľským zámerom firmy. Priestory tak vytvárajú konzistentný imidž. Priestorov tohto typu však nie je veľa. Vyžadujú preto dlhšie hľadanie a obyčajne vyžadujú aj vyššiu cenu za prenájom. Treba dobre zvážiť aj to, či podobný priestor pristane imidžu vašej spoločnosti.

Prečítajte si tiež náš článok (postup) Ako a podľa čoho si vybrať nové kancelárie.

Share this article

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová
Head of Marketing, Slovakia

Zuzana is marketing professional with over 8 years of experience in Marketing & PR at real estate sector. She is responsible for Marketing, PR and Business Development activities at Cushman & Wakefield Slovakia.